fredag 4 mars 2011

Hemlangtan?

Ar det inte konstigt, att fast man vet att saker och ting inte alltid ar bra hemma, s ar det anda ¨hem¨ man langtar nar man tycker att nagot ar jobbigt eller om man tycker synd om sig sjalv.
Men hur kan en tjej med dessa fina referenser vilja vara annat an har, jag vet inte, men det bara funnits en jobbig kansla i magen pa sistonde..

Las min tva supersota kommentarer pa Couchsurfing, av de tva personer jag traffat hittils.

!!
Positive
As Hanna's CS profile is kind of new, maybe you are hesitating about hosting or spending time with her. Wrong!!. Do not miss the opportunity to know this cool and uncomplicated girl who will catch you with interesting conversations and easily will get along with all your friends.


¡¡  Hanna arrived like 25 minutes late to our meeting but it was worth the
waiting, now that I know her I would easily wait even a couple of hours :)
"maybe".. do the same you wont regret, she s got that thing, its not easy
to read her face, but her behavior totally natural and she is a lot
prettier than her pics, one of my best experience in cs so far :)


Jo, jag vet, de ar verkligen supersota, man skulle kunna tro att de ar nagon annan tjej de traffat, eller hur? Ja om det inte var for att  Oscar skrev att jag var 25 minuter sen forstas.
Anledningen till att jag var sen var for att jag sprang runt pa formiddagen och forsokte hitta ett hostel som jag blivit tipsad om, det skulle vara ca 3 ggr sa blilligt som dar jag bodde min forsta natt. Kruxet var bara att jag bara visste ifran en reseblogg att detta stallet skulel ligga ett halvt block ifran polissationen. Pa natt vis lyckades jagtillslut hitta detta stalle, utan namn och i en liten grand, vt inte hur riktigt det gick till men jag gissar att de var lite pa magkansla. Sa nu buyye jag ut vardags-lyx saker sa som, varmvatten, toaring, toapapper och lite frukost bestaende av brod och juice, till kallvatten, ingen toaring, inget papper och ingen frukost, men for en tredjedel av priset tycker jag att de var vart det.

Sen rog jag och traffade denne Oscar, lite blyg men trevlig. Ibaland var han sa nervos att han stammade,  men trots det kunde kan minsann inte undga att papeka att jag inte hade nagon Bh pa mig, och att jag var valdigt fin, men att han gissade att jag varit snyggare i langt har. Sedan lutade han sig over bordet och fragade om han var min ¨stil¨.. Hmm, ehh, nae du har ju inga tatueringar och dreads sa jag, och skrattade. Herregud vad ska man saga. men jag log iallafall och trodde att amnet var over, da han sager: Men jag skulle garna kyssa dig..

Det blev ingen kyss, han betalade for sin mat och vi reste oss upp for att hitta ett apotek. Jag har namligen haft problem med magen. Nog for att folk brukar tro att jag ar gravid, men nu har det varit extra gasigt och uppsvullet, sa fort jg ater liknar min mage en ballong. sa darfor lat jag bli att ata o drack mycket istallet, men igar fick jag alltsa massa magsmartor och blev tvungen att ga pa apoteket dar oscar fick hjalpa mig att oversatta. Tillslut gjorde det tillochmed ont nar jag andades. Men jag var i sang kl 18 och sov till 10 sa de verkar ha hjalpt, men vet inet om de ar battre o ata elelr o ite ata o rensa ut kroppen?
Det knasiga ar ju bara att resa utan att kunna ata mat pa gatan o sant, eller ta en kaffe mean man gar eller laser en bok ju forstor hela grejen..

Delade rum med en kille som skrev ner adressen till bar och billiga sjukhus.
Da jag berattade att jag just nu inte ar forsarad, sa han att han da aldrig hort talas om forsakring.. Americans you know!
Han kunde ocksa fraga mig nagot, och sedan nar jag svarade, lat han bli att svara tillbaka, valdigt speciell man. Och imorse skulle han ga till sitt hus som han delade med vanner for att ata frukost och fragde om jag vill med. Han bodde bara pa detta guesthouse ibalnd for att kunna andas. Efterosm han kande sig trangd av alla mobiltelefoner i sitt hus...
Ja, visst det finns alla typer av manniskor.

Han varnade mig ocksa for taxis har. De kan tydligen vara valñdigt farligt, sa man ska vara noga med att forbestalla.

Tankte om jag skulle akt vidare idag, men eftersom min tvatt inte ar klar forran kl 6 sa far de bli till att stanna en natt till. hade egentligen tankt aka direkt till Cusco, ca 20 timmar elelr mer harifran, men efetr att ha last lite i lonelyplanet bestamde jag mig for att bara dra till buss terminalen och ta en kortare buss langs med kusten o leva kustliv ett per dagar.
Undrar om jag ska ge en av couchsurfingkillarna en chans till, for det ar en riktig enegryboost om det gar bra och det behover jag nu !

Tack for att ni finns med och stottar och laser mina vanner sma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar